"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Monday 21 April 2014

1 year 1 month..

Yeay... budak bucuk tu dah setahun sebulan!!

Genap je setahun sebulan, Alhamdulillah si tecik tuh dah boleh melangkah jauh or in other words ~ berjalan..!! Syukur sangat2. Memang aku tunggu saat2 ni. Happy tak terkata kot. Hehehe.

Sebelum ni dia asyik berdiri jek. Pastu duduk balik. Nak melangkah punya la takutttt. Tapi. Kalau pegang tangan dia, lajuuuuuuuu je jalan. Tak menyempat2. Tapak kaki jejak tak jejak je lantai tuh. Sekarang ni tak payah pegang or pimpin tangan, dia dah boleh seimbangkan badan dia dan jalan. Hihihi. Aku sebenarnya tak risau pun dia tak berjalan lagi cuma aku kesian tengok dia merangkak sana sini. Kotor lutut & tapak tangan. Rumah aku ni dah la banyak semut. Hari2 menyapu & sembur Ridsect pun masih ada lagi semut. Tah mana datangnya aku pun tak tau. So bila si tecik ni dah terpegang semut mula la gatal sana sini. Tergaru2. Alahai cian anak mummy nih. Sebab tu la aku nak dia cepat2 jalan. Hihihi..

Ok la lupakan cerita pasal berjalan tuh. Ha, nak tau tak??? Sejak akhir2 ni kan... hubby aku cakap si tecik tuh banyak sangat persamaannya dengan aku. Dari segi fizikal memang dah terserlah la ke tak ketinggian dia or in other words RENDAH.. Hahaha.. Nasib baik pompuan. So tak kisah sangat la kalau rendah pun. Comey gitu. Tapi kan, dari segi perangai memang makin lama makin 'soooo.. mummy..' bak kata hubby aku. Hihihi..

Perangai yang paling ketara sekali of coz la kuat merajuk..!! Hahaha.. Tak boleh tinggikan suara sikit, mesti muncung pastu kepala tunduk je sambil jari terkuis2 benda yang dia pegang. Tak pun muka cembeng & nangis. Hahaha. Sebijik perangai aku bila merajuk. Hahaha..

Pastuu... budak tecik tuh suka sangat2 kalau daddy urut kaki dia especially time mengempeng. Siap angkat kaki tinggi2 bagi sign kat daddy suruh urut kaki dia. Ok. Ni sememangnya perangai aku masa mengandungkan dia dulu. Hari2 suruh hubby urut kaki. Mengenan lettew. Kihkihkih..

Haaaa... ni yang paling merunsingkan aku. Asal hari Sabtu & Ahad je, WAJIB kuar jalan2. Kalau tak, mesti dia merengek je sepanjang hari. Masa aku mengandung dulu memang ler kuat berjalan sebab nak cepat bersalin. Tiap2 minggu pergi shopping complex. Kikiki.. Sudahnya bersalin tak la awal pun. Overdue hade la. Adoii. Lepas tu sekarang ni anak asik nak gi shopping complex jerrrr. Huhu. Haru!!

Kalo bab makan pulak, aku memang tak suka makan manis. Sama la ngan si tecik tuh. Bagi makan manis2 sikit terus loya nak termuntah. Lagi satu kan.. dia sangat2 tak suka minum AIR MASAK..!! Alamakkk.. memang ler mummy tak suka minum air masak, tapi jangan ler ikut dik.!! Susah kalo tak cukup air dalam badan nanti. Awak tu tecik lagi. Wuwuwuwu.. Bila aku suruh or ajar dia minum air masak mula la daddy bersuara "Mummy tu suruh awak minum air banyak2 tapi dia sendiri tak minum pun" Errrrr.. Ok la.. lepas ni mummy pun kena belajar sama minum air masak banyak2. Huhuhuhu..

1 comment:

  1. Tulaa..sama lah jugak dengan anak-anak aida..few habits ikut hubby few ikut aida..hai seronok tgk anak2 membesar kan..

    ReplyDelete