"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Thursday 24 December 2015

Checklist barang2 baby..

Bulan February & December ialah bulan yang paling aku suka dalam setahun. Sebabnya dua2 bulan itu ialah bulan di mana aku & hubby dapat bonus. Bonus aku bulan February dan hubby bulan December. Disebabkan hubby aku baru je dapat bonus minggu lepas, so tiba2 dia tanya "Tak nak beli barang baby ke?". Erkkk. Barang baby?? Aku jadi blur. Selama mengandung ni memang tak ada planning apa2 pun untuk beli barang baby. Cuma hari tu ada discuss dengan hubby nak beli baby cot & carrier. Itu pun kena tunggu dekat2 bersalin nanti. Bukannya nak beli sekarang ni.

Kalau baju2 baby tu, rasanya macam awal sangat nak beli. Gender baby pun tak tau lagik. Nanti kalau terbeli kaler pink, naya je baby boy pakai pink. Haha. Bab baju tu aku tak berapa kisah sangat sebab baju anak sulung pun masih ada. Lagipun untuk newborn, dulu aku banyak beli kaler putih dan biru. So tak kisah la boy or girl pakai kan. Cuma perlu merajinkan diri masuk store dan geledah balik storage box. Erkkk. Part tu yang paling malas.

Rasanya kalau nak diikutkan, kali ni macam tak banyak sangat barang yang perlu dibeli. Barang2 besar macam stroller, car seat, breast pump, rocker, tilam semua tu dah ada. Kali ni aku pun macam malas je nak cuci mata kt online baby shop. Tak macam masa 1st pregnancy dulu, setiap hari dok google barang2 baby. Tadi aku saja2 la google senarai barang baby. Kot2 ada yang terlupa ke. Sekali terjumpa http://siraplimau.com/senarai-barang-baby-newborn/. Bagus betul ni. Memang complete habis. So next time boleh la aku refer sini je. Senang kan. Memandangkan due aku bulan May, so rasanya bulan February dah boleh beli sikit2, Plus masa tu dah tau gender baby. So senang la nak shopping. Yeayyy. Tak sabarnya nak tau gender baby!!


No comments:

Post a Comment