"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Thursday 17 December 2015

20 weeks..

Happy 20 weeks to my pregnancy..!! Haha.

Dah half way rupanya. Kejap je masa berlalu. Rasa macam baru je test UPT. Hihi. Kalau nak diikutkan, lagi 20 minggu nak bersalin. Itu pun kalau baby nak lahir ngam2 40 minggu la. Boleh jadi awal or overdue sampai 41 minggu macam si kakaknya dulu. Huhu. Apa2 pun aku harap sangat baby lahir 39 minggu ke atas. Tak nak la lahir awal2. Sebabnya aku nak cuti sampai raya. Haha.

At 20 weeks, aku dah rasa baby movement. Setiap masa rasa baby gerak. Entah bila dia tido aku pun tak pasti. Kadang2 aku risau jugak la. Kenapa la baby ni tak duduk diam? Ada apa2 masalah ke kat dalam sana? Haaa.. Sampai gitu sekali aku fikir. Haha. Nasib baik la Sabtu ni appointment check-up. So boleh la scan baby. Rindunyaa nak tengok baby mummy ni. InsyaAllah semuanya baik2 je.

Oh ya. So far, kesihatan aku baik2 je. Cuma kadang2 ada rasa pening sikit. Mungkin sebab low blood pressure. Tapi since aku consume Shaklee Vitalea, Alhamdulillah dah berkurangan. Badan pun dah kurang letih. Rasa bertenanga sedikit. Aku jugak ada consume tablet Kalsium yang dibekalkan Klinik Razif masa last check up dulu. Perubahan yang paling ketara, kaki aku dah tak sakit dan lenguh2. Biasanya, kalau berjalan or berdiri lama sedikit mula la kaki lenguh2 especially tang tumit dan betis. Kesian hubby jadi tukang urut. Tapi sekarang ok je even 2, 3 kali round shopping mall. Haha.

Harap2 masa check up nanti both mummy dan baby sihat. Will update soon. Hihi.

No comments:

Post a Comment