"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Wednesday 2 March 2016

Hubby on diet..!!!!

Dah lebih seminggu hubby diet. Aku sangat2 impressed sebab ni la first time hubby tak makan nasi sebegitu lama . Wahhh. Nampak bersungguh2 dia kali ni.

Masa mula2 dia cakap tak nak makan nasi tu, aku rasa musykil sikit. Sebagai seorang isteri yang sentiasa support suaminya, aku iyakan je la. Haha. Oklah tak makan nasi malam je kan. Tapiiiiii..!! hubby cakap bukan setakat malam je. Siang pun tak nak makan nasi. Erkkkkk..!!? Serius?? Tak makan nasi langsung??? Aku terkedu, terkejut, excited semua pun ada. Honestly lebih kepada excited la. Isteri mana yang tak nak tengok suaminya sihat kan. Oh yerr. Hubby diet ni bukan untuk kurus semata2 tau, tapi untuk kesihatan jugak. Maklumlah umur makin meningkat. Obes pulak tuh. Nak tak nak memang kena jaga berat badan la. At least nampak la susut sikit perut tuh. Hahaha.

Actually hubby amalkan diet ala2 atkins. Kurangkan pengambilan karbohidrat. So far, memang dia elakkan makan nasi, roti, makanan berasaskan tepung, kentang dan seangkatan dengannya. Kalau nak ikutkan diet atkins, lagi ketat tau peraturan pemakanannya. Banyak benda tak boleh makan. Aku sendiri memang tak nak hubby fully diet atkins. Takut badannya terkejut nanti tak pasal2 sakit itu ini. Buat permulaan ni, tak makan nasi tu pun dah kira syukur sangat2.

Ni baru beberapa hari. Kita tengok sampai sebulan. Ada perubahan atau tak yer. Hihi.




No comments:

Post a Comment