"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Wednesday 13 April 2016

Full term..

Hari ni dah masuk 37 minggu. Baby dah cukup bulan. Means that baby dah fully mature. Kiranya just nice la kalau nak bersalin sekarang. InsyaAllah.

Sabtu lepas aku check up. Position baby dah back to normal. Tak songsang lagi. Ya Allah. Syukur sangat2. Boleh la aku berangan2 nak bersalin normal. Haha. Doktor cakap disebabkan baby kecik (about 2.3 kg) dan aktif, ada kemungkinan juga dia boleh berpusing songsang semula. Alaaaaaaa... alaaaa... jangan la babyyy. Sian la kat mummy ni. Stay je la kat bawah tu. Lagi 3 minggu je, tak lama dah. Adoii. Haraplah dia tak berpusing semula. Aminn.

Oh yerr.. lepas ni tiap2 minggu kena check up sampai la dah nak bersalin nanti. So far berat aku naik 1/2 kg per week. Now dah 54.5 kg. Kira ok la kan. Hihi. First pregnancy pun naik dalam 10 kg. Lebih kurang je dengan sekarang ni. Cuma adik baby ni agak kecik sikit la. 

Alhamdulillah, beg hospital mummy & baby dah ready. Tinggal letak dalam kereta je. Barang2 baby yang nak bawa balik ke rumah mak aku masa pantang nanti pun dah ready. Cuma baju anak dara aku tu je belum pack lagi. Tak tau la bila nak buat. Minggu ni InsyaAllah settle. Lagipun minggu ni aku nak balik rumah mak aku. So memang kena siap2 la. Kot2 terberanak ke kan. Haha. 

Setakat ni aku tak rasa tanda2 nak bersalin lagi. Cuma baby mengeras tu ada la tapi tak lama. Brixton Hicks namanya. Baby pulak aktif macam biasa. Super aktif bila aku lepas makan. Perghhh.. tak duduk diam sampai sakit perut mummy ni haa, Biasanya lepas makan aku memang tak boleh buat apa2. Kalau boleh, nak terus baring. Baru la ok sikit. Huhu.

Malam tadi kaki aku cramp teruk. Dua2 belah kaki. Paling teruk sebelah kiri. Whole leg rasa sakit sampai tak boleh tido. At last aku gigih bangun then sapu minyak panas. Baru la lega sikit. First time aku kena macam ni. Selalunya cramp kat betis je. Mungkin sejuk sangat kot. Nampaknya macam kena pakai stokin je bila tido malam. Huhu.

Ok. Sekian update untuk 37 minggu. Kita tengok masih ada update untuk 38 minggu ke tak. Ye la. Kot2 upload gambar baby terus ke. Haha.


No comments:

Post a Comment