"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Wednesday 19 December 2012

Check-up @ KKIA..

Check-up kali ni tersangatlah TAK BEST..!! just imagine, appointment pukul 10.tapi pukul 1.30 baru nombor aku dipanggil..!! menyirap betul darah aku..kalau aku pergi sorang takpe.ni hubby temankan sekali.kesian dia.dah la baru balik keje malam, tak tido lagi then check-up lambat pulak..tersengguk2 dia menunggu..serius kesian..abis check-up semua dalam pukul 2.sampai rumah lak pukul 3..so dia dapat tido dalam 2 jam je sebelum masuk keje balik.huhu..nampaknya ni la first & last aku ambil appointment pukul 10.lepas ni ambil pukul 8 je.tak pun petang.tak ramai orang.actually memang biasanya appointment aku  pukul 8 tapi hari tu nurse cakap pukul 8 & 9 dah full.so terpaksa la ambil pukul 10 hari ni.fuh..tobat dah nak set appointment pukul 10 lepas ni..

Eh, sori2..geramnye pasal sampai lupa nak update result check-up semalam.hehe..semalam check-up basic je.berat 51.2 kg (cepat betul naik even makan macam biasa je)..darah pun tak ambil.so tak dapatlah nak tengok result HB macam mane.huhu.beria2 aku jaga makan selama 2 minggu ni sebab nak bagi result HB cantik, tup2 takde check pulak.adoyai..!! kena tunggu 2 minggu lagi la nampaknye..

Mulai hari ni aku dah kena kira pergerakan baby.dari pukul 9 pagi sampai 9 malam.baby kena gerak at least 10 kali.kalau kurang dari tu kena jumpa doc cepat2.jenuh la aku nak mengira gerakan baby lepas ni..dah la asik lupa je.hehe..maybe baru start kot.lama2 nanti biasalah tu..

Ermm..ape lagi ek?ha, result scan pulak..EDD dah berubah jadi 10/3/13.makin cepat pulak..berat baby 1.2 kg.doc cakap it's normal.kedudukan baby cephalic which is kepala kat bawah.then doc cakap kedudukan baby masih tinggi lagi.

Setakat ni tu je la update check-up untuk kali ni.next appointment 2 januari 2013.dah masuk tahun baru.yeay..!!


2 comments:

  1. Salam kenal..kita sama2 preggy la..mmg kalo pg check up kt KKIA klo amik selain pukul 8 mmg smpai ke petang la jawabnya..saya pon tak suka amik lewat, tp pukul 8 pn selalu penuh..lagi la tensionnya..huhuhu

    ReplyDelete
  2. ha.tu la pasal.ni 1st time appointment kul 10.lepas ni jgn harap la nak set kul 10 lagi..tension tunggu lama2..

    ReplyDelete