"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Wednesday 4 September 2013

Bawak si tecik pergi check-up..

Semalam si tecik tu gi check-up. Actually minggu lepas appointment dia, tapi aku tak dapat cuti pulak so terpaksa tangguh 1 minggu. Nasib baik nurse tak marah. Phewww..

Ni first time aku gi check-up si tecik tu berdua je sebab hubby kerja. Lepas hantar hubby gi kerja (kereta hubby rosak) aku terus gi klinik. Awal giler ok. Pukul 7 dah terpacak depan klinik. Klinik pun tak bukak lagi. Haha. Tunggu punya la lama sampai si tecik tu dah hampir2 mengamuk. Akhirnya pukul 7.45 baru bukak. Fuh lega. Dapat la no. 4. Tunggu lagi. Dalam pukul 8 lebih baru la sampai turn aku. Procedure biasa - timbang berat & ukur tinggi. Naik 400 gram je. Huhu..

Then tunggu lagi untuk jumpa nurse pulak. Tangan aku dah mula lenguh dukung si tecik yang takmo duduk diam ni. Agak2 dia dah boring & penat mula la merengek. Aku bagi dia minum susu sampai tertidur. Lama jugak minah ni tido walaupun bising dengan suara budak2 jerit & menangis. Hehe. Masa dia tido nyenyak ni la  baru nurse nak panggil aku masuk. So tak dapat la check fizikal dia. Lepas tulis apa2 yang patut kat buku pink tu, nurse suruh aku tunggu untuk injection pulak.

Dalam 15 minit lepas keluar dari bilik nurse tu, baru la si tecik tu bangun. Nasib baik tak menangis. Bukak2 mata terus senyum. Pheww.. Tunggu punya tunggu dalam pukul 9 suku baru la nama dipanggil untuk injection. Aku dah tak senang hati ni. Ye la mana la tau si tecik tu melalak bila kena injection & cranky sampai balik. Macam mana aku nak drive ke rumah pengasuh dalam keadaan macam tu? Huhu. Pasrah je la.

Masa masuk bilik untuk injection tu, muka dia happy je. Membebel2 mak nenek dia tu. Hehe. Bila nurse mula cucuk jarum kat peha dia, mata dia bulat sebulat-bulatnya macam terkejut. Then bila nurse tekan masukkan vaksin muka dia dah berkerut2 sikit.  Aku agah2 dia supaya tak menangis. Akhirnya after nurse tarik jarum keluar, dia senyum dan tak menangis!!! Amazing!! First time tak menangis masa injection. Good girl. Tapi kan, aku pulak yang terkejut dia tak menangis. Hahaha. Maka kami pun pulang dengan hati yang gembira. Hehe.

On the way ke rumah pengasuh dia senyap je main2 tangan & membebel sorang2. Aku takleh nak cakap2 dengan dia sangat sebab tengah fokus drive. Nak cepat masuk ofis punya pasal. Hehe. Lepas hantar dia aku pun memecut ke ofis. Sampai ofis pukul 10.30. Nasib baik bos tak masuk lagi. Fuh.. lega.

Sekian cerita pasal semalam. Saja je nak cerita pasal experience aku gi klinik dengan si tecik tu. Hehe.

Ok bai. :)



No comments:

Post a Comment