"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Friday 13 December 2013

Sakit mata..

Setelah seminggu sakit mata, Alhamdulillah hari ni dah beransur pulih. Mata pun dah tak merah dan berair. Cuma kabur sikit.

Dah 2 kali aku kena sakit mata ni. First time kena masa praktikal kat HKL. Tahun 2007. Sekarang ni tahun 2013 kena balik. Tapi kali ni tak seteruk yang dulu. Kalau dulu sampai tak boleh bukak mata. Kalau tunduk sikit pun rasa macam nak terkeluar biji mata!! Tapi tu la, sekejap je kena dalam 3 hari macam tuh dah baik. Kali ni pulak tak berapa sakit tapi ambil masa nak pulih. Ditambah dengan demam panas. Perghh.. memang betul2 tak larat.

Mula asalnya Hasya yang kena sakit mata dulu. Aku ingat lagi 3  minggu lepas masa ambil dari rumah babysitter. Mata sebelah kiri dia merah2. Then esoknya dua2 belah mata merah2. Tapi aku tak terus bawak klinik. Esoknya  baru gi klinik sebab dia bad mood je. Merengek sepanjang hari. Semua pun tak kena. Doktor bagi 1 ubat gatal & 2 ubat titis. Ubat titis tu kena letak setiap 2 jam. Perghhhh.. seksa  gilerr nak titis dalam mata dia tapi Alhamdulillah la esoknya (ESOKKK lagikk!!! haha) mata dia dah ok.

Pastu kan, tetiba pulak berjangkit kat daddy. Kesian dia. Dah la first time kena then teruk pulak tu. Dah 2 minggu lebih tak elok2 lagi. Actually aku kena ni pun sebab jangkit dari dia la ni. Grrrrrr.. Sekarang ni mata aku dah ok sikit tapi mata dia tak ok2 lagi. Double kesian. Hehe.. Harap2 minggu ni sembuh la penyakit mata dia tuh. Tak sanggup aku tengok mata merah2 macam tuh.

Pssttt...lagi seminggu Hasya nak masuk 9 bulan. Ok. Takde kaitan. Bai bai. :P


No comments:

Post a Comment