"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Wednesday 26 March 2014

Hasya Sofea 1 year..

20hb Mac  lepas, genaplah si tecik tuh setahun..Alhamdulillah syukur.. So far dia membesar dengan baik, takde masalah kecuali pasal darah tuh la. Sampai sekarang tak settle2 lagik. Huhu. Sabo je la menunggu bulan 5 ni untuk result darah dia nanti. Harap2 takde masalah serius. Amin..

Ha, dah setahun ni maka macam2 lah perangai dia. Kadang2 boleh buat mummy & daddy sakit jantung. Nak pengsan pun hade!! Walaupun selalu buat both of us naik darah, tapi most of the time, kami sangattttttttttt2 happy & terhibur dengan keletah dia tuh. Makin hari makin bijak..!!!

Updates for 1 year old:-
~ sangat2 kuat makan tapiiiiii berat naik sikit jek
~ pantang nampak aku or hubby makan. gerenti kena kacau, panjat2 badan kami tak pun menangis mintak disuap makanan

mam kopok lekor..hihi


~ dah boleh berdiri tegak tanpa pegang apa2 tapi takut nak melangkah
~ so far baru boleh melangkah 2 tapak
~ perkataan favourite dia sekarang ialah  titi / ati (daddy), abo (bobo = nama kucing kat rumah mak aku..hihi), tekk (paham2 lah yer apa maksudnya..hahaha), weii (yang ni aku tak tau apa maksud dia)
~ automatik goyang2 montot, kaki or kepala bila dengar lagu / muzik
~ gigi dah 6 batang. 2 bawah, 4 atas

gigi kapak saya.. hahaha


~ lately kuat tido la pulak especially dah nak pagi dalam pukul 5 pagi ke atas. kalau hari aku bekerja, dia akan tido dari rumah sampai la ke rumah pengasuh. tapi kalau aku tak kerja dia akan bangun dalam pukul 9..
~ kuat merajukkkk.. tak boleh tinggikan suara sikit mesti nangis2 tipu..adehhh..
~ hobi sekarang ni ialah memanjat. semua benda dia nak panjat. mummy kena alert selalu. huhuhu.
~ rambut dah lebat sikit but still halusssssss n nipis je..ermmm lambat lagi la ni mummy leh ikat tocang rambut dia..huhu..

halussssss..


~ masih lagi df walaupun susu aku dah drop. lagi best mengempeng dari nyusu botol. hihi.
~ sangat2 tak suka minum air masak. kalau minum, mesti loya, tersedak, muntah la. tapiiiii kalau bagi air sedap2, lajuuuuuuuuuuuu je minum takde pulak tersedak2 bagai. adehhhh..


ba cakkk..!!!

No comments:

Post a Comment