"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Friday 12 September 2014

Sambal belacan..

Aku ni bukanlah seorang yang tahan pedas. Kalau makan makanan pedas, wajib ada air bergelas-gelas. Pastu nanti kenyang air jek. Hahahaha.

Lately aku tak tau lah kenapa aku suka sangat makan sambal belacan. Padahal sebelum ni pandang pun tak. Kalau mak aku buat sambal belacan, tak teringin langsung aku nak makan even cuit sedikit pun. Rasanya sejak aku rasa kesedapan makan nasi berlaukkan sup daging, telur masin, timun dan sambal belacan masa kat food court dulu. Perghhhhhh.. terus jatuh cinta. Hihihihi.. Pedas pun pedas lah asalakan sedap. Pembuka selera tuh. Bertambah-tambah nasi!!

Atas permintaan suami yang sememangnya suka sambal belacan, maka aku pun cuba lah buat sendiri dan hasilnyaaaaa..



Senang je rupanya nak buat sambal belacan nih. Aku siap google & tanya kawan-kawan resepinya. Hahaha. Banyak version la pulak. Aku buat yang simple jek. Kata baru first time buat kan. Hihihi. Yang penting hubby cakap SEDAPPPP..!!

Ha, ni bahan-bahannya:


Tumbuk je semua. Lepas tuh campur air perahan limau dan gula sedikit. Siap!!

Dah jadi menu wajib la pulak sekarang ni. Hahaha.

No comments:

Post a Comment