"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Tuesday 20 August 2013

5 months old..


Hari ni Hasya genap 5 bulan.cepat betul masa berlalu tau2 dah 5 bulan si tecik tuh.makin lasak & cerdik dia sekarang ni.ha, ni aku nak citer ragam si tecik tu..

Ahad lepas, masa tu hubby nak mandikan dia. selalunya kalau nak mandi dia kemain lagi suka. after bukak semua baju tinggal diaper je hubby pun dukung la dia nak masuk bilik air. tetiba dia nangis jerit kuat2. aku masa tu kat dapur berlari masuk dlm bilik tgk nape dia nangis jerit2 macam tu. hubby try pujuk2 tapi dia still melalak. last2 aku dukung & pujuk dia tanye nape nangis, baru la slow sikit dia nangis. tapi bila dia pandang hubby terus melalak & jerit macam marah. aku cakap ngan dia tak baik marah daddy.sian daddy..then baru dia ok sket tapi still jerit marah kt hubby lagi. ermm.. nampaknye aku la yang kena mandikan. masa aku nak bukak diaper, tgk2 dia dah yak2..since dia pun dah tak nangis & jerit2 lagi, aku suruh hubby cuci & mandikan dia sebab aku nak masak. then baru la dia senyum2 kat hubby dan boleh pulak gelak2 masa hubby mandikan dia..puas aku fikir nape la dia melalak tadi.lama2 baru aku paham.rupanya masa hubby bukak2 baju nak mandikan dia tu, dia dah yak2 sebenarnya. dia ingatkan hubby nak tukar diaper tapi tgk2 hubby terus bawak dia ke bilik air nak mandi. patut la dia marah sangat. konon2 nak inform hubby yang dia dah yak2 & suruh cuci dulu then baru boleh mandi..hahahahaha..

Hasya & nenek..

eh2..baru perasan..hari ni jugak genap 2 tahun 2 bulan & 22 hari kami berkahwin.cantik kan nombor tu...ngeh3..



1 comment:

  1. haha..comey ar hasya ni..kena step by step ghupenya..x leh 2 in 1 terus..mandi & basuh yak2 sekali..

    ReplyDelete