"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Friday 2 August 2013

Raya mana tahun ni??

Ok.sebenarnya kalau ikut turn, tahun ni aku & hubby beraya kat rumah MIL coz tahun lepas dah raya rumah mak aku.TAPI..disebabkan kena hantar rombongan meminang pakcik hubby ke Terengganu, so kitorang pun terpaksa tukar plan.raya kat rumah mak aku dulu..wahh.aku dah hepi giler bila dgr hubby cakap macam tu..hehe..

Initial plan:
1 day sebelum raya - balik jap rumah MIL mintak maaf sume then tghhari baru balik rumah mak aku.
1st raya - kat rumah mak aku.
2nd raya - pagi2 bertolak ke Raub (kampung hubby) sebab petang tu ada kenduri doa selamat untuk pakcik hubby yang nak bertunang tu.
3rd raya - bertolak ke Terengganu. stay kat Homestay.
4th raya - pagi gi menghantar rombongan meminang tu la then after settle sume terus balik klang (rumah kitorang)
5th raya - melepak kat rumah sampai start keje raya ke-7

TAPI..di atas sebab2 tertentu, kitorang tak jadi ikut ke Terengganu.so plan terpaksa diubah lagi..

Plan ke-2:
1 day sebelum raya - pagi2 bertolak ke Raub.takut jam.
1st raya - kat Raub.
2nd raya - still kat Raub.tolong mana2 yang patut untuk kenduri.
3rd raya - bertolak ke Terengganu. stay kat Homestay.
4th raya - pagi gi menghantar rombongan meminang tu la then after settle sume terus balik klang (rumah kitorang)
5th raya - melepak kat rumah sampai start keje raya ke-7

Plan yang ke-2 ni hubby yang suggest dan MIL pun memang suruh kitorang balik Raub sebelum raya tolong nenek & atuk apa2 yang patut since kitorang tak gi Terengganu kan..TAPI tiba2 MIL suruh raya dulu dengan dia pulak.then balik Raub sama2.ishh.aku dah pening dah ni.nak tak nak kena la ubah plan lagi..

Plan ke-3:
1 day sebelum raya - tghhari balik rumah MIL.
1st raya - kat rumah MIL.
2nd raya - pagi2 bertolak ke Raub (kampung hubby) sebab petang tu ada kenduri doa selamat untuk pakcik hubby.
3rd raya - balik rumah mak aku.
5th raya - balik Klang

dan sesungguhnya aku tersangat la HEPI dengan plan yang ke-3 ni..hahahha..
sebabnye dapat beraya lama sket kat rumah mak aku.3 hari okayy..yeay!!!

ha, lagi satu minggu ni kena balik rumah mak aku lagi even minggu lepas dah balik sebab nak mintak2 maaf sume.kalau tak, bila lagi nak balik kan??ok.double HEPI..muahahaha..

P/S: harap2 takde la ubah apa2 lagi..amin..hehe..

No comments:

Post a Comment