"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Friday 16 August 2013

Raya 2013..

Selamat hari raya semua..

Haha..dah seminggu lebih baru terhegeh2 nak wish selamat hari raya..takpe la raya kan sebulan kan??ngeee...

Amacam raya korang tahun ni?mesti best kan?tahun ni aku raya serba sederhana jek.baju raya pun takde.pakai tahun lepas punye.tak sempat nak beli.ingatkan nak beli last2 minit.skali tengok semua kedai dah tutup.waaaaaaa...!! nangis tak berlagu la.nasib baik baju si tecik tu dah beli awal2..pheww..

Raya tahun ni ade kelainan sket.1st time raya kat rumah MIL.masa mula2 kawin dulu raya kat kampung hubby di Raub.2nd year pulak kat rumah mak aku.3rd year baru la dapat raya kat rumah MIL.bagi pendapat aku, tak best la raya kat rumah MIL.macam tak raya je.tak meriah.aktiviti 1st raya byk melepak kat rumah je.huhu..agak bosan la jugak.hubby aku cakap mmg tiap2 tahun macam ni.raya or tak sama je..huhu..

Raya ke-2..kitorang konvoi balik kampung hubby kat Raub.macam yg aku mention sebelum ni, ade kenduri kat sana.bertolak dari rumah MIL pukul 1 then sampai kampung dalam pukul 3 camtu.Hasya mengamuk sakan dalam kereta.maybe sebab lambat sangat keluar rumah.mane taknya, siap2 pukul 9 tapi pukul 1 baru keluar.tu yang dia mengamuk tu.biasanya dia siap2 je terus naik kereta & jalan.tapi nak wat macam mana kan.kata konvoi.so kena la tunggu MIL & family SIL siap2 bagai.hubby pun bengang gak sebenarnye coz lambat sangat.dia nak je pergi dulu tapi aku cakap tunggu je la..

Raya ke-3..lepas sarapan & salam bersalaman semua, kitorang bertolak dari Raub ke Seremban - rumah mak aku.actually mak aku takde rumah pun coz balik kampung Johor.konon2 malas la nak follow diorang, so aku balik jela rumah mak aku even mak aku takde.TAPI tah macam mana tetiba hubby nak follow diorang pulak.tukar plan la nampaknya.dari Raub terus ke Muar (rumah pakcik aku) then gi pulak ke Labis (kampung aku)..dan benda yang paling tak logik ialah dari Labis boleh pulak kitorang balik rumah kat Klang..hahaha..padahal plan asal balik rumah mak aku kat Seremban.ada la hal2 yang tak dapat dielakkan so terpaksa balik Klang dulu.kerja gila betul la..Raub - Muar - Labis - Klang dalam masa 1 hari! then petang esoknya balik rumah mak aku pulak..kui2..

Kesimpulannya, aku rasa raya tahun ni agak huru hara sket coz tukar plan last2 minit.hehe..tapi apa2 pun aku sangat happy sebab dapat kenalkan si tecik tu dengan sedara mara both side mummy & daddy..dan inilah raya yang paling adventure bagi aku & hubby coz kena travel ngan si tecik tu.nice experience!!

Klang - Raub - Muar - Labis - Klang - Seremban - Klang..pengalaman yang takkan aku lupa.. :) :) :)


No comments:

Post a Comment