"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Thursday 23 October 2014

Isomil forever...

Memandangkan si tecik takmo minum susu Friso macam yang aku cerita kat sini dulu, maka aku pun gigih la request sample susu-susu formula yang lain. Actually sample susu dah lama sampai tapi baru last week aku try bagi kat si tecik. Firstly, aku try S-26 dulu. Seperti yang aku jangkakan, baru je minum sikit terus dia cabut botol susu dari mulut dan menangis! Nananakkkk... nanakkkkk.. Aku pun amik la botol susu tu dan pretend letak susu Isomil pastu bagi balik kat dia. Tengok-tengok lagi melalak. Macam fobia je dia tengok botol susu tu. Hahaha. Ok. S-26 reject!! Next.... sample Sustagen pulak.

Sepatutnya aku nak try bagi this week tapi tah la, aku macam dah patah hati nak try susu lain. Lagi pulak aku tengok label pek sample tu tulis perisa vanilla. Ermmm... dah sah-sah la si tecik reject sebab dia memang tak suka perisa vanilla. Ice cream perisa vanilla pun taknak. Rugi betul la sebab ice-cream vanilla la favourite mummy. Hihihihi.

Eh, lupa pulak nak cerita. Last month aku ada gak try bagi susu Dutch Lady untuk umur setahun ke atas. Aku confident dia nak minum susu tu sebab perisa coklat, so aku beli la 1 kg pek.  Rambang mata sebab MURAH weihhh. 1 kg = RM22++. Mana tak terus rembat 1 kg. Hahaha. Sekali si tecik taknak jugak daaaa. Hamek kau. Sampai sekarang susu tu ada lagi. Ingat nak sedekah kat orang tapi anak-anak kawan aku takde yang minum Dutch Lady. So, biar jelah dalam peti ais tuh. Dah expired nanti baru buang. Adoiiii..

Ermmmm.. nampaknya sampai bila-bila la minum Isomil. Takde harapan langsung nak tukar susu lain. Huhuhu..


No comments:

Post a Comment