"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Thursday 24 January 2013

Nak cantiknye pasal..

Wanita & kecantikan tak dapat dipisahkan..chewahh..

Since sekolah menengah sampai la sekarang ni, dah byk kali aku tukar produk2 skin care.tak terkira.! produk2 tu semua mula2 guna je ok tapi lama2 macam dah tak serasi pulak..jeragat + jerawat pun timbul..huhu..

Kali ni aku di'introduce' oleh SIL satu produk skin care yang tak pernah terlintas langsung kat fikiran aku nak guna...MARY KAY...Mula2 memang malas nak ambil tahu pun sebab aku ingatkan mahal.lagipun aku ni bukanlah seorang yg suka invest utk hal2 kecantikan *nak cantik tapi kedekut* boley tak?haha..tapi rupa-rupanya harganya tak la semahal yang aku fikir.kira affordable la..

Ok, untuk permulaan ni, aku try set Botanical Effects.memandangkan jenis kulit aku ni jenis combination, so SIL suggest aku try jenis kulit normal.tapi aku cuma guna Cleanser & Moisturizer je sebab aku ni tak rajin la pulak nak apply toner bagai.memang sebelum ni pun aku tak pakai toner pun sbb MALAS *nak cantik tapi malas* haha..





After seminggu aku menggunakan produk MARY KAY ni, aku dah dapat feedback yg ok tau.perubahan yang paling ketara, muka dah kurang berminyak tapi tak terlalu kering..kiranya lembap2 gitew la.hikhik..then bos aku pulak tetiba tegur..

"Eh, kenapa muka kamu makin putih?Jarang keluar rumah ke?"

dan aku pun jawab cmni..

"........................................."

Ha, tu maksudnya tersipu2 malu + spechless..hoho..

Tersipu2 malu sebab bos aku tegur aku kat depan sorang collegue aku tu.malu la weii sebab dia yang tgh khusyuk buat keje tetiba toleh kat aku..Speechless sebab bos aku ni takde masa nak tegur hal2 yg takde kaitan dgn keje..alih2 boleh ckp cmtu pulak ngan aku..nasib baik bos aku cepat2 blah.kalau tak, tak tau la aku nak jawab apa..hehe

Dalam hati aku..'eh, dah berkesan ke produk ni?tapi aku baru pakai seminggu.takkan la cepat sgt.tapi kalau betul2 berkesan, Alhamdulillah sgt2'..

Sekarang ni dah hampir 2 bulan aku guna produk ni dan hasilnya tersangat-sangatlah bagus.muka dah takde jerawat lagi..!! ho yeah..yang penting kurang berminyak..biasanya kat opis bila lepas solat zohor je mesti aku kena pakai bedak balik tapi since guna MARY KAY, aku tak payah susah2 nak touch up muka balik.muka tak beminyak langsung sampai la abis waktu keje..hepinye...!!

Aku dah mula jatuh cinta ngan MARY KAY ni..wah..!! sebab tu la masa nak repeat order cleanser hari tu, aku add on Mask..best jugak pakai Mask ni.kulit jadi lembut je.yang paling aku suka Mask ni boleh jadi 2 in 1.scrub & mask.i loike!!



Eh, lupa pulak..citer pasal mask ni kan, masa 1st order dulu aku ade gak beli Satin Lip Mask.aku beli ni pun sebab bibir aku selalu merekah kekeringan.kadang2 sampai berdarah.huhu..after pakai Lip Mask ni bibir aku jadi lembut & lembap bak sutera.hikhik..kiranya dah tak kering lagi la..


So far aku sangat2 berpuas hati dengan produk skin care MARY KAY ni.insyaAllah next time aku nak try produk2 MARY KAY yang lain pulak.. :)


No comments:

Post a Comment