"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Tuesday 26 August 2014

Tambah ahli keluarga??? Errrrr..

Soalan-soalan wajib bila anda...

Belum kahwin: "Bila nak kahwin??"
Dah kahwin: "Bila nak ada anak??"
Dah ada anak: "Bila nak menambah??"

Aku 100% sure setiap orang MESTI pernah ditanya soalan macam ni kan? Haha. Biasalah tuh. Manusia memang begitu. Sabo jelah.

Sekarang ni aku selalu ditanya "Bila nak menambah??". Anak aku kan dah setahun lebih. Haruslah ditanya soalan begitu. Actually aku pun tak tau nak jawab macam mana. Kadang-kadang aku rasa macam teringin nak ada baby lagi. Kadang-kadang aku rasa macam nanti dulu lah. Nak rehat puas-puas. Lagipun aku kan C-zer. Kalau ikut nasihat doc, at least after 2 tahun baru boleh preggy semula. Tapi ramai je kawan-kawan aku yang C-zer dah preggy semula even anak pertama belum cukup 2 tahun. Erk..!!

So kesimpulannya.. terpulanglah pada rezeki. Jika ditakdirkan aku mengandung lagi, syukurlah Alhamdulillah. Lagipun, aku memang tak pernah merancang pun since kahwin dulu. Ku terima seadanya. Hihi. Tapi kalau boleh aku & hubby nak tunggu si tecik umur 2 tahun baru lah kami giat ber'TTC' semula. :)



3 comments:

  1. Nak tanye...kenapa firhan dlu czer ye? Tak cerita pon...jom la kongsi pengalaman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi..saya czer sbb heart beat baby tetiba drop. so kena emergency czer..

      Delete
    2. O...same la firhan. Ly sbb induce. Then contraction kuat sgt sampai bb tak dok diam dlm perut. Pastu bb terbelit tali pusat kt badan. Bb tak leh turun bantu buka laluan. Heart beat bb makin tak tentu so emergency czer

      Delete