"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Wednesday 7 November 2012

4th check-up @ KKIA..

Semalam check-up kat kkia.kali ni hubby temankan sbb dia keje shif malam..so macam biasa la, pukul 7 dah gerak..nak balik cepatnye pasal.hik hik..tapi sampai2 jek kat kkia, pintu tak bukak lagi.pelik gak.selalu aku sampai pukul 7 dah bukak je.tunggu punya tunggu, pukul 7 lebih baru pintu dibuka..menyerbu org masuk..tup2 dapat no.5..ok la tu kan..:)

Hasil check-up:
Berat : 47.6 kg (naik 2.9 kg)
HB : 10.5 (naik 0.5 tapi still rendah)
BP : normal
Urine : ok
Tinggi rahim : 21 cm

Again..aku kena jumpa doc sbb hb yg rendah..doc pun pelik kenapa hb aku still rendah sedangkan aku dah makan makanan yg boleh naikkan hb..Iberet Folic pun aku on..milo, nescafe & teh langsung aku tak sentuh.tapi hb tetap rendah jugak..last2 doc conclude maybe sebab aku penat kot..oh, rupa-rupanya kalau terlampau penat pun boleh menyebabkan hb jadi rendah..baru aku tau..

Masa jumpa doc tu, dia scan sekali..alhamdulillah..baby sihat walafiat.masa doc letak je scan tu atas perut aku, terus nampak tangan baby gerak lambai2..hamboi..aktif betul anak mummy ni..semuanya nampak ok..aku saje2 tanya doc kot2 boleh nampak gender..then doc cakap maybe it's a boy.tapi dia ckp jgn percaya sgt sbb tak nampak jelas.cuma samar2..hehe..aku tak kisah pun sbb 24hb ni memang nak gi detail scan kat UMRA.so harap2 masa tu dah nampak gender baby..tapi apa2 pun instinct aku kuat mengatakan yg baby ni ialah BOY..ngeeeee..papehal pun tunggu je la 24hb ni..

Semalam pukul 9.30 dah settle.then kitorang gi bank, Tesco (beli barang dapur), klinik (nak ambik MC sbb aku malas nak apply leave..hehe) & Carefour (lunch)..
pukul 12.30 sampai rumah..

No comments:

Post a Comment