"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Friday 30 November 2012

Kaki cramp...!!!

Dah 2 hari kaki aku cramp teruk..biasanya malam2 je cramp tapi since pagi semalam, bangun2 tido je tetiba pulak tak boleh jalan..macam ditarik2 je.huhu.nasib baik sebelah kanan je bukan dua2 belah..yang peliknya masa duduk or drive takde la pulak sakit.tapi bila berdiri & berjalan je terus sakit.huhu..dugaann...

Hubby cakap mybe baby dah makin besar so sebab tu la kaki aku kena tampung berat baby.tapi aku rasa tak kot.mybe sebab lately drive jejauh.ye la, kalau dulu 15minit je drive pergi balik keje tapi sekarang ni ambil masa 1 jam!! so sebab tu la kaki cramp asik tekan brek, jamnye pasal la..lagi satu aku ni dah lama tak minum susu.kurang kalsium gamaknye..bukan aku suka2 takmo minum tapi sekarang ni aku dalam proses nak naikkan hb..takut la pulak hb makin turun nanti..

Some chemicals (phytic acid, tannic acid) found in coffee, tea, and cola as well as calcium bind to iron and prevent its absorption; so you should avoid drinking these liquids with your meal and avoid taking calcium supplements within an hour of meals. Tannic acid is also found inchocolate, and phytic acid is found in rye bread and some other grains.

Takpe la..semua ni dugaan..tapi harap2 weekend ni kaki aku dah ok.nak jalan sakan ni.sabtu nak pergi Maternity & Children Expo kat Mid Valley.ape lagi shopping barang baby la..hehe..ahad pulak nak gi Ikea shopping untuk rumah baru ni..adoi.semua tu memerlukan kaki yang gagah.huhu..semoga urusanku dipermudahkan..amin2..




No comments:

Post a Comment