"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Monday 21 January 2013

Set berpantang??

Morning..

Hari isnin yang sangat2 membosankan..keje takde, bos pun takde.so disebabkan masa yang banyak ni, apa kata aku citer pasal set berpantang..

Ha, bila masuk bab set berpantang ni aku memang agak pening gak la..macam2 brand & jenis ada kat pasaran.harga pun boleh tahan gak..tapi kan kebanyakan yg aku tengok semuanya berasaskan jamu..aku ni bukan la takut nak makan jamu tapi aku ada dengar citer yang jamu ni tak elok consume if kite menyusukan baby.takut nanti jaundice baby jadi teruk.tak tau la betul or tak.takde pengalaman lagi..hehe..

Ok, setelah berbulan2 dok survey sana sini finally aku dah decide nak guna set berpantang Shaklee & Tanamera..yang penting takde jamu langsung.harap2 betul la pilihan aku ni..ada benefit untuk baby & mummy.. :)


SHAKLEE
- untuk penjagaan dalaman

1) Set Berpantang
- Vitalea
Mengandungi vitamin dan galian yang diperlukan oleh tubuh badan manusia, dilengkapi dengan formula zat besi. Vitalea mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian. Membekalkan tubuh ibu dengan nutrien yang perlu agar ibu menjadi sentiasa cergas, sihat dan bertenaga. Dilengkapi dengan zat besi yang sangat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak.

- B complex
B Complex sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil untuk menjadi tenaga, meningkatkan pembentukkan sel darah merah. Ia membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kelesuan dan stress.Vitamin ini juga berperanan untuk bertindak sebagai penenang dan meningkatkan fokus. B Complex juga bertindak menjaga kulit dari dalam dan ia juga dikenali sebagai vitamin kecantikkan.

- Vitamin C
Membantu mempertingkatkan sistem pertahanan badan atau imun sistem dan juga berperanan sebagai membentuk kolagen. Berperanan sebagai anti oksida dan memelihara kulit agar menjadi cantik. Membantu pembentukkan sel-sel yang baru, mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam.

- Zinc
Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein. Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.




2) ESP - Energizing Soy Protein
- Membantu membina dan perbaiki tisu-tisu dalam badan
- Energy Booster
- Membaik pulih dan sel-sel dan tisu-tisu yang rosak
- Mengandungi ke semua 9 jenis asid amino penting badan
- Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafien.
- ESP membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh.



3) Ostematrix
- untuk mengelakkan sembelit dan untuk kesihatan tulang



TANAMERA
- untuk penjagaan luaran

1) Weekend wellness kits VS Spa kit 5
- Himalayan rock salt scrub sachets 3 x 300 gram
- Brown formulation soap 125 gram
- Black formulation soap 60 gram
- Herbal feminine wash 2 x 10 gram
- Herbal massage oil 100 ml

2) Cold Press Virgin Coconut Oil (VCO)
- To prevent stretch marks, apply on damp skin.
- To prepare for smoother, easier delivery with minimal or no perineal tearing and need for episiotomy, massage VCO on perineum area and consume few weeks before expected delivery date.
- To prevent constipation, consume daily.
- To fade stretch marks.
- To soothe and prevent cracked nipples, apply on damp skin.
- To prevent constipation, consume daily.
- As a baby massage oil.

2 comments:

  1. wah sonoknyer...bila pulak giliran aku nie...doakan kami yg masih ttc nie...

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..akan tiba waktu korang semua nanti..amin2.. :)

    ReplyDelete