"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Thursday 23 August 2012

5 Syawal = 11 weeks = buku merah..

Semalam berakhirnya raya kat umah mak.so turn umah MIL pulak..tapi mcm bese, kat sini x meriah mcm kat umah mak.sunyi je.x ade org dtg beraya.maklumlah bandar.semua org balik kampung..sampai umah MIL tengahari semalam tapi petang je hubby dah ajak keluar sbb boring tahap maksimum..haha..

Disebabkan takde ape nak buat hari ni, so aku & hubby decide gi KKIA bukak buku merah.pagi2 lagi dah keluar umah.actually takdela jauh sgt pun dari umah MIL, dalam 5minit je tapi takut ramai org.lagipun ni first time datang so for sure la byk procedure.so pukul 7.30 pagi dah keluar umah tapi sampai2 je kat klinik kaunter pun lom bukak lagi..haha..after tggu beberapa minit baru la boleh register..then lebih kurang 1/2 jam baru la nama aku dipanggil..dan bermula la sesi tunggu menunggu & mcm2 procedure sampai la pukul 10 baru settle semuanya..cepat jugak..hehe..

Result??Alhamdulilah..semuanya OK dan normal KECUALI...berat badan!! waaa..ni yg paling merisaukan aku..tadi timbang 42.5 kg je..adoiyai..nape pulak makin turun ni??nak katakan aku x makan, masa raya haritu punye la melantak.sehari 3,4 kali makan..tapi x naik2 jugak berat.huhu..nasib baik la baby ok..size baby pun dah improve.kalau ikut LMP 11w1d tapi scan 10w2d..kira ok la tu berbanding 2 minggu lepas.beza sampai 2 minggu..klik sini

Next appointment 20/9 dan minum air gula 28/9..nampaknye kena amik cuti lagi la ni..huhu..hopefully next check-up berat aku dah bertambah..so sekarang ni kena displin sket bab makan2 ni.lapar je terus makan.tak nak malas2 & tunggu2 lagi mcm sebelum ni..demi baby :-)

No comments:

Post a Comment