"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Wednesday 8 August 2012

Risau..

Hari ni pergi keje x tenang..hubby dah 2 hari berturut2 sakit kepala..semalam gi klinik.check blood pressure tersangatlah tinggi 180/100..huhu..doc ckp if x prevent awal2 boleh jadi strok..Ya Allah..takutnya aku..doc advice dia makan ubat utk BP for 1 week then next week check balik tgk reduce or x..tapi semalam after berbuka dia pun makan la ubat yg doc bg tu - ubat BP & pain killer.tetibe je dia kena serang sakit kepala..mybe ubat tu x sesuai kot..

After solat maghrib hubby terus tido sampai la sahur tadi..bangun2 je still sakit kepala lagi..aduh, risau pulak aku..aku ckp mybe ubat tu baru nak bg kesan kot..hehe..pepandai je aku kan..so dia mkn la pain killer je.abis je telan ubat tu terus je dia pegang kepala..makin sakit katanya.peliknye.xkan la ubat tu bertindak secepat tu?adoyai..apa la masalah hubby ku ini..

Aku suh dia gi klinik tu balik tanye pasal ubat tu tapi dia x nak..dia ckp nak rest & tido kat umah je..lagipun sakit kepala tu buat mata dia kabur.x leh drive..nak jalan gi bilik air pun kena pegang dinding..kesiannya hubby..harap2 x ada ape yg serius..

Ya Allah sembuhkanlah penyakit suamiku..amin..

3 comments:

  1. ma firhan, mak ma lily ade high blood juga tau.die makan cuka kurma.kalo ma firhan nak petua die,esk ma lily call mak ma lily ek.tanye macam mane nak bancuh semua2 tu.ok

    ReplyDelete
  2. boleh jugak ma lily.kot2 boleh baik ke..thanks in advance..:-)

    ReplyDelete
  3. ma firhan,
    ma lily da tanye mak ma lily pasal cara makan cuka kurma tu.air segelas, bancuh sesudu besar cuka kurma, sesudu besar madu, sesudu besar minyak zaitun.kacau2.minum.minum sehari 2kali pagi dan petang.ok ;)

    ReplyDelete