"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Thursday 13 September 2012

14 weeks..

Hari ni kalau ikut LMP dah 14 weeks.tapi kalau ikut scan dalam 13 weeks 2 days..EDD around 13 - 17 March 2013.. :)

Alahan dah makin kurang.loya pun sekali sekala je.tu pun kalo lewat makan / perut masuk angin.muntah pulak dah boleh kawal.kalau rasa2 nak muntah je cepat2 baring.after few minutes terus hilang..skarang ni dah boleh terima segala bau masakan.kalo x dulu bau org goreng telur pun rasa nak muntah..skarang ni pun dah mula masak utk hubby..yeay..!!

Dari segi pemakanan, alhamdulillah selera dah makin ok.rasa lapar sepanjang masa.ayam dah boleh makan sket2.cuma yg peliknya tetiba pulak x suka seafood & alah pada anggur.segala benda yg berkaitan dgn anggur xleh nak makan ~ jus/buah/yogurt.if makan, confirm muntah.huhu..skarang ni kalau boleh nak makan pedas2 & masam je setiap hari..fav dish of coz tom yam.tapi tu la, x boleh selalu makan.nanti perut pedih..susu pulak sampai skrang ni xleh nak minum lagi.gerenti muntah.tah bile la agaknye dapat minum balik..nasib baik doc ade bagi pil kalsium.so tak de la risau sgt baby kurang kalsium nanti..

Tapi...benda yg paling menyampah utk dibuat tetiap pagi & malam skrg ni ialah...
.
.
.
.
.
.
.

GOSOK GIGI

Ya Allah, seksanya..tiap2 kali after gosok gigi mesti rasa mual..bila dah mual ni mula la rasa macam nak terkeluar segala isi dlm perut..x boleh nak tahan langsung..tapi TERPAKSA la gosok gigi jugakkan.kang berbau pulak..hehe..so tetiap pagi masa mandi benda alah ni la yg paling last dibuat.then cepat2 keluar bilik air..pheww..

Bab fizikal pulak..so far perut maintain lagi.naik sket jek.baju masa muda remaja still leh pakai lagi cuma tang seluar je dah ketat sket.kain baju kurung pun dah ketat.hubby ckp perut aku dah mula nampak besar tapi bila aku tgk kat cermin, tak de la besar mane pun.biasa je.ke aku yg x perasan?hehe..

Barang2 baby?? tangan ni rasa gatal je nak shopping utk baby tapi bila fikir2 balik, macam awal sgt pulak.mak aku x bagi beli terlalu awal takut apa2 jadi nt.lagipun gender x taw lagi..hubby lagi la eksaited.ade ke hari tu dia nak beli baby's cot.perghhh..nasib baik aku sempat menghalangnye..lagi satu die ni kalau boleh hari2 nak suh aku scan.katanya x puas tgk baby hari tu.adoyai hubby2..
Baby's cot yg hubby nak beli tapi sempat dihalang.. :)

Rasanya tu je la kot pregnancy progress aku untuk 14 weeks ni..nt update lagi.. :)

No comments:

Post a Comment