"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Saturday 15 September 2012

Penangan nescafe??

Hari Khamis..Seawal pukul 7 pagi dah muntah.then berterusan sampai la pukul 2 ptg..kalau dikira2 lebih kurang 10 kali jugak la aku muntah.minum sket pun x boleh even air suam.after few minutes pasti muntah balik.badan pun dah lembik..tapi aku teruskan keje sampai la lunch hour.gi klinik then doc bagi ubat tahan muntah & angin.balik ofis makan ubat tahan muntah tapi 15 minit lepas tu muntah balik.so aku decide nak balik umah je..MC half day..sampai je umah terus landing sampai la pukul 4.kepala masih berat.x larat sgt2.perut makin sakit.nak minum takut muntah balik.so aku tido balik sampai kul 7.then hubby kejut suh makan bubur McD.try makan tapi rasa tawar sgt2.x ade selera langsung.kepala makin sakit.jalan pun terhuyung hayang.after jamah sket bubur & minum air ribena, aku terus tido sampai la pukul 6 pagi..bangun2 tido kepala masih berat.tapi sakit perut dah berkurangan..after solat Subuh aku baring lagi.mmg btl2 x larat.at last hubby ckp x payah gi keje.so aku pun MC hari Jumaat..

Alhamdulillah hari ni walaupun perut aku masih sakit sikit2, tapi aku bersyukur sgt2 at least aku x muntah.aku rasa sepanjang aku pregnant, hari khamis tu la hari yg paling teruk aku muntah.sampai 10x.setiap sejam muntah!

Aku pun x tau kenapa tetiba boleh muntah teruk mcm tu.tapi bila difikir-fikir balik baru aku teringat yg aku ade minum air nescafe hari Rabu petang tu.actually sebelum mengandung pun aku memang x boleh minum nescafe / kopi.bloating..tapi hari tu tah mcm mane teringin sgt2 nak minum.tu pun aku buat 1/2 packet 3 in 1 je.masa minum tu x ada pape pulak.malam pun ok je.so ingatkan ok je la tapi rupa-rupanya kena jugak pagi tu.aku muntah pun keluar air &  buih-buih je..so nmpk sgtla angin..lepas ni aku dah tobat x nak minum nescafe lagi dah.x sanggup woo.belajar dari pengalaman ngeri..huhu..


No comments:

Post a Comment