"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Thursday 20 September 2012

15 weeks = 2nd check-up @ KKIA..

Hari ni seawal pukul 7 pagi aku dah keluar rumah.gi check-up kat KKIA.kena gi sorang2 sbb hubby keje pagi.sob2..sampai KKIA pukul 7 suku.ingatkan awal lagi, tup2 dapat no. 5..pheww..then dalam pukul 10 baru settle semuanya.kena rush balik ofis pulak..pukul 10.30 sampai ofis.alhamdulillah x payah amik cuti..heee..

Hasil check-up:
Berat = turun 100gram
HB = turun ke 10.2 (previous 11.7)
BP = normal
Urine = bersih

Adoyai..pasal ape la berat aku makin turun nih??rasanya dah makan banyak.ermm..mybe x cukup banyak kot..huhu..doc advise makan makanan yg high zat besi mcm bayam, ikan bilis, kerang utk tambah HB dan makan banyak karbohidrat utk naikkan berat badan.after doc cakap mcm tu baru aku realize yg sebenarnya aku ni kurang amik karbohidrat.patut la berat x naik2.huuu..doc ckp lagi yg aku kena tambah berat at least 500 gram for a month.ok..will try my best..

Next appointment 16/10 & minum air gula 5/10..suppose minum air gula next week 28/9 tapi saje ckp ngan nurse tadi nak postponed sbbnye malas nak cuti byk2 this month.hehe..

Ape2 pun..harap2 aku dapatlah tambah berat badan until next appointment.amin..

Update for 15 weeks pregnancy:
Tadi dalam pukul 11 lebih aku muntah.nape tah.tetiba je..ok skrang baru faham.everytime nak msuk week baru mesti muntah.perubahan minggu kot.haha..pepandai je aku ni.tapi nasib baik la x banyak.then after muntah aku boleh la jugak makan nasi tak mcm selalu..syukur..


No comments:

Post a Comment