"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Tuesday 4 September 2012

2nd visit UMRA..

Sabtu lepas gi check-up kat UMRA..kalau nak diikutkan baru je seminggu check-up kat KKIA.tapi saje2 nak check-up kat tempat lain pulak.plus, nak amik ubat / vitamin sbbnye masa gi KKIA tu x ade pulak bagi apa2 vitamin cuma ubat tahan muntah je..so ingat nak amik pil kalsium lagi..

Again..berat still x naik2..42 kg je..huhu..rasanye dah makan byk dah tapi still camtu gak..x taw la nak buat apa lagi..BP mcm biasa OK..doc ckp x ada ape sgt yg nak di'check' sbbnye aku  baru je check-up kat KKIA.complete.urine test + amik darah + scan.tapi tu la hati ni membuak2 nak scan lagi.nak tgk baby lagi.hari tu x puas tgk.image x terang..ingatkan x boleh sbb takut ada effect apa2 kat baby if selalu sangat scan.tapi doc ckp nothing to worry.x bagi kesan kat baby pun..fuh, nasib baik..hehe..

Happy sangat2 dapat tgk baby.kali ni doc siap tunjukkan satu2 mane tgn, kaki, kepala, tulang belakang, jantung etc..wahh..our baby dah besar!! masa doc tu tekan2, nampak baby gerak2 then dok diam balik.rupanya baby tgh tido.tak nak org ganggu.comel je..ermm..dah taw dah ikut perangai siapa.of coz daddy.kuat tido.haha..then nampak tgn baby naik ke atas.hubby ckp baby tgh buat "Oppa Gangnam Style"..haha..tah pape daddy nih..

Alhamdulilah baby OK even berat aku x naik2..syukur..

Disebabkan baby dah besar, so doc suggest aku amik vitamin lain pulak instead of pil kalsium & asid folic..doc suh aku amik Obimin plus..essential vitamin and minerals with asid folic + kalsium + DHA + EPA..x payah nak amik byk2 vitamin dah..hehe..2 biji pil sehari cukup untuk keperluan baby..dan yg paling penting, x payah nak makan byk2 ubat..hehe..


No comments:

Post a Comment