"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Friday 26 October 2012

Salam aidiladha..

Salam..Selamat Hari Raya Aidiladha semua..

Hari ni takde apa yg menarik..sebabnye...aku bekerja.ho yeah..company tak amik cuti hari ni.so sape2 yg nak cuti kena apply AL.takmo la aku.rugi!! lagipun raya haji tahun ni turn rumah MIL.dan seperti biasa rumah MIL aku tu sememangnya takde org.adik hubby tak balik & kakak hubby pulak balik petang.so daripada aku duk kebosanan kat rumah tu, baik aku keje je.lagi best.leh online..kui2..petang nanti abis keje baru aku balik rumah MIL.hubby pagi2 lagi dah balik.tadi aku sms hubby tanya dia buat apa kat rumah?then dia ckp "baring2 tgk tv.jap gi nak tido"..haha..see..nampak sgt bosan tahap gaban..

Rumah MIL aku ni memang sunyi time2 raya cmni.maklumlah rumah kat bandar la katakan.semua org balik kampung.sebab tu la aku tak berapa gemar beraya kat sana.duduk rumah tgk tv je sampai ke malam.takde feel raya langsung.huhu..tak macam kat rumah mak aku.MERIAH sungguh..pagi2 dah happening.yg perempuan tolong mak aku masak & yg lelaki gi solat raya.after balik solat, makan ramai2..wahh..rindunya..!!

Ha, jgn tak tau even hari raya haji, tapi ramai jugak org dtg beraya kat rumah mak aku.sbb tu la mak aku kena masak byk2 utk tetamu sekali..dan kitorang adik beradik + ipar duai + anak2 buah ni pun WAJIB gi beraya rumah jiran2..kalau tak gi, alamatnye kena bebel la ngn mak aku tu..psst..actually jiran2 aku tu merangkap sedara-mara aku gak..sbb tu la mak aku bising if tak gi rumah diorang..hehe..

Adoyai..bila citer2 macam ni teringat pulak rendang mak aku.huhu.. maaaaaaakkkkkk..anakmu ini mengidam rendang..tadi sms hubby lagi tanya mak masak ape?then hubby ckp masak nasi minyak & ayam masak merah..alamak..MIL tak masak rendang la pulak.huhu..mane nak cari rendang time2 camni???nampaknya kena tunggu balik rumah mak aku ler.tak tau bile..wuwuwu....


No comments:

Post a Comment