"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Tuesday 2 October 2012

Hubby diet..

Minggu ni hubby dah start diet.pelik gak.selalunya aku yg beria2 suh dia diet tapi kali ni dia sendiri yg cakap mcm tu.x pernah2 dia setekad ni.siap bagitau x nak makan malam lagi.tapi aku ckp jgn la sampai x makan.dia dah la keje teruk.kang pengsan la pulak.makan malam boleh tapi dlm kuantiti yg sikit je.aku suggest if amik makanan, jgn tambah2 (sebelum ni x sah if x tambah at least 2x..huhu).kali ni cukup 1 pinggan je.

Then, kena kurangkan makan ayam.FYI hubby suka sangat makan ayam.hari2 makan ayam pun x bosan.kadang2 sehari sampai 3x makan ayam.bukan setakat ayam je, telur ayam pun fav dia.kalau dia keje malam, siang dia duk umah.then aku balik2 keje je mesti dah berkurangan stok telur aku.sekali goreng sampai 3 biji.mane la tak badan mcm dipam2.huhu..dulu aku selalu gak sorokkan.tapi lama2 dah malas dah.lantak dia la..

Semalam aku tgk dia ikut apa yg aku cakap.dinner amik 3 senduk nasi je pastu x tambah2 lagi dah.hehe..aku sesaja menge'test' dia.

aku : x nak tambah nasi lagi ke?byk lagi dalam periuk tuh.x ade sape makan pun.
hubby : x nak la.diet..

hehe.klakar la pulak.selalunya pantang di'offer'.mesti licin.tapi yg x bestnya rasa membazir la pulak balance nasi tu.ada la dalam sepinggan.nampaknya lepas ni kena masak 1 pot je la.

harap2 diet ni berterusan la sampai sebulan pun jadi la.sebabnye sebelum ni hanya bertahan seminggu lebih je then back to normal.oh..hubby..hubby..


3 comments:

  1. haha..hopefully diet husband firhan bertahan..lelaki ni mmg,kalau kita yg suh buat dorang x mau ikut..kena atas kerelaan sendiri..

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..kena ade kesedaran sendiri baru nak buat betul2..tgk jela cmne nanti.hehe

    ReplyDelete