"Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku"



Friday 19 October 2012

PELIK..

tet tet..tet tet..(interkom)

Bos : masuk sebentar..
(Info:: bos aku ni Chinese tapi disebabkan company ni ada 1 branch kat Indonesia sebab tu la dia fasih ckp melayu yg keindonan sket..hehe)
Me : ok..

After masuk bilik bos..
Bos : wah..sangat cantik kamu hari ni? (sambil tgk baju aku)
Me : (senyum)
Bos : eh, kamu hamil ke?
Me : ermm..a'ah (senyum malu2 sambil muka merah padam)
Bos : tak perasan pula sebelum ni..berapa bulan?
Me : 5
Bos : oh..ok..ermm..u tolong email drawing ni...bla bla bla.....bla bla..

Kat atas ni conversation aku & bos aku..memang la pada korang nampak mcm biasa je kan tapi pada aku teramatlah PELIK..nak tau sebab ape??sebabnya........

1 - Bos aku ni jenis yg tak amik peduli hal pekerja dia.biasa la lelaki kan.yg dia tau business & sales je..lagipun dia jarang ada kat ofis..so kalau pape jadi kat pekerja pun dia tak tau & tak nak amik tau..semuanya dia serah bulat2 kat bini dia aka our Director..kalau nak ckp ngan dia pun hal keje je.so agak PELIK la dia tanya aku pasal hal tadi.
2 - Rasanya bukan 1st time aku pakai baju kurung ni.dah byk kali cuma jarang la..PELIK gak dia ckp cantik - macam aku pakai baju baru je..
3 - Sepatutnya bila pakai seluar & kemeja lagi obvious perut aku ni sebab baju muat2 je tapi terbalik la pulak.bila aku pakai baju kurung yg longgar ni baru dia perasan perut aku..PELIK betul la..
4 - Dalam ramai2 umat kat ofis ni, bos aku yg tak pernah kisah hal org ni jugaklah org yg 1st tau aku preggy..hahaha..PELIK..kat ofis ni sorang pun tak perasan yg aku preggy even dah 5 bulan..kuikui..

**Kejadian yg pelik pada hari Jumaat yg mendung ini**


2 comments:

  1. seyes firhan..ofismate sorang pun x tau,firhan preggy..wah,betul pandai simpan rahsia.hihi

    ReplyDelete